Sambal Goreng Hati Ayam Kampung Simpel

Sambal Goreng Hati Ayam Kampung Simpel. Sambal goreng ati juga cocok untuk kamu sajikan saat berkumpul bersama keluarga. Contoh : Sambal Goreng Daging, Sambal Goreng Telur, Sambal Goreng Tahu, Sambal Goreng Udang dll. Kalau mau pakai kulit ayam dan lemak ya gak Hari Lebaran pada rindu sambal goreng kentang hati, apalagi buatan Nenek tercinta !!

Sambal Goreng Hati Ayam Kampung Simpel Teksturnya sudah lebih padat dibandingkan kemaren. Daripada kita membeli resep masakan ayam goreng kalasan di restaurant ataupun rumah makan di daerah kita, membuat sendiri resep ayam goreng kalasan ini tentu jauh lebih menguntungkan buat kantong bukan. Selain itu, kita juga bisa memberikan pelajaran yang bagus sekali mengenai cara. You can have Sambal Goreng Hati Ayam Kampung Simpel using 10 ingredients and 6 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Sambal Goreng Hati Ayam Kampung Simpel

  1. You need 5 buah of hati ayam kampung.
  2. Prepare 4 butir of bawang merah.
  3. Prepare 2 butir of bawang putih.
  4. Prepare 2 cm of Kunyit.
  5. Prepare 1 of cabe merah besar.
  6. It's of Daun Salam.
  7. You need of Daun Jeruk.
  8. You need of Garam.
  9. Prepare of Penyedap.
  10. You need of Gula.

Resipi Kuih Muih Kampung Yang Tetap Menjadi Pilihan Ramai. Sambal Kicap Johor Style Sambil Pejam Mata Boleh Buat. Sayur Goreng Jawa Style Penuh Dengan Tempe, Tahu & Kacang Panjang. Resipi Ayam Tandoori Masala Sesedap Sajian Di Kedai Mamak.

Sambal Goreng Hati Ayam Kampung Simpel step by step

  1. Rebus hati ayam kampung.
  2. Potong hati ayam kampung kecil-kecil.
  3. Haluskan bawang merah, bawang putih, kunyit dan cabe, beri sedikit minyak goreng.
  4. Tumis bumbu, tambahkan daun salam dan daun jeruk.
  5. Masukan hati ayam kampung, aduk2.
  6. Tambahkan air, tunggu hingga bumbu resap, koreksi rasa.

Hari ini saya menyediakan sambal hati ayam goreng selepas kawan Encik Hubby memberikan lidah lembu dan hati ayam kepada dia. Jadi kerana tak mahu membazir atau membuang nya begitu sahaja, saya dengan dibantu oleh pengasuh cucunda saya telah setuju untuk memasak sambal hati ayam. Sajian sambal goreng memang cocok dipadukan dengan bahan yang bercitarasa khas dan kuat, seperti hati ampela ayam ini. Sambal nasi lemak & goreng ayam kampung. If you happen to follow my previous recipe to prepare sambal goreng, now I am going to show you a super easy way to prepare this really simple egg dish with the chili sauce.

0 Response to "Sambal Goreng Hati Ayam Kampung Simpel"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel