Sambal goreng hati syedap

Sambal goreng hati syedap. Karena hati sapi kali ini digunakan untuk menu sambal goreng. Saya juga sempat bikin Sambal Goreng Hati waktu bulan puasa. Anyway terima kasih untuk inputnya tentang penambahan santan untuk daging.

Sambal goreng hati syedap Resep 'sambal goreng hati' paling teruji. Sambal goreng jawa ini dihidangkan pada hari istimewa seperti hari raya atau majlis kenduri dan juga majlis tahlil bagi orang yang Rasa yang sedap hasil campuran pelbagai bahan jadikan resepi sambal goreng jawa ini mendapat tempat yang tinggi bagi carian. Selain mempunyai rasa yang sedap, resep sambal goreng kentang hati ini juga mempunyai banyak manfaat untuk kesehatan, contohnya saja vitamin yang terkandung dalam kentang yang bisa membantu menambah fosfor tulang sobat. You can cook Sambal goreng hati syedap using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Sambal goreng hati syedap

  1. It's 6 buah of hati ayam + ampela.
  2. You need 2 of cabe merah besar.
  3. Prepare 4 siung of bawang putih.
  4. You need 5 siung of bawang merah.
  5. You need of Gula merah/putih.
  6. It's 1 of cabe hijau.
  7. It's of Garam.
  8. It's of Penyedap rasa (boleh skip).

Selain sambal goreng kentang hati, sambal goreng krecek juga menjadi salah satu menu yang populer saat Lebaran, nih. Makanan khas Yogyakarta ini sudah punya banyak penggemar di seluruh Nusantara, lho. Untuk kamu yang suka pedas bisa menambahkan. As Salam, Cara Mudah Buat Sambal Goreng Jawa Asli Yang Simple dan Sedap -Yeahh.

Sambal goreng hati syedap instructions

  1. Rebus hati ayam sampai dengan daun salam, buang air nya lalu potong kecil2, lalu haluskan bawang putih & merah, cabe merah besar..
  2. Tumis bumbu yg sudah dihaluskan hingga harum, masukkan hati yg sudah di potong2 aduk sebentar masukkan air,cabe hijai tambahkan gula merah /putih secukupnya,garam, penyedap rasa (koreksi rasa).
  3. Siap hidangkan..

Akhirnya impian anak jawa yang seorang ni terkabul jugak sempena penghujung Syaaban ini.heh. Sebenarnya dah lama saya nak kongsi cara family saya buat. Selain sedap dimakan time Raya bersama Lontong Daun Pisang, makan ngan nasi putih pun sodap! Ni nak share, sambal goreng pengantin Singapore ni ada pelbagai versi. Bahan utama ada yang tambah paru, hati ayam, hati daging selain bahan utama Nina.

0 Response to "Sambal goreng hati syedap"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel